Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Sociale medier er blevet DEN mest potente og bekvemme form for medier i løbet af de sidste par år. Det er let tilgængeligt og er helt gratis. Derfor er det udbredt over hele verden. På samme måde er sociale medier hjemsted for nogle af de mest talentfulde mennesker på planeten, sociale medier-influencers.

 

Dyk dybere ned i denne korte, men omfattende beretning, og opdag alt, hvad du skal gøre for at blive en succesfuld influencer.

Vælg din sociale platform

Hvis du allerede ved, hvem du prøver at nå ud til, skal du vælge de rigtige sociale platforme. Engager dig med dit publikum på de platforme, hvor de allerede bruger det meste af deres tid.

 

Ikke alle sociale medieplatforme fungerer på samme måde. Og ikke alt dit indhold skal deles overalt.

 

Fokuser din opmærksomhed på de platforme, hvor du når ud til størstedelen af ​​dit publikum, og skab derefter indhold, der passer til netop disse platforme. Husk, at du altid kan bruge forskellige sociale platforme til at supplere hinanden. Dermed kan du også oprette en hjemmeside til blog, og samle alle dine indlæg samt billeder et sted.

Lav din strategi for sociale medier

Din sociale mediestrategi skal opsummere alt, hvad du ønsker at opnå med dine sociale mediekonti. Sørg for at have en trin-for-trin-plan nedskrevet, så du kan holde fokus på opgaven.

 

Hav en tidsplan på plads for de opslag, du vil dele. Dette er for dig at se, om dine opslag er spredt godt ud og lagt ud på de optimale tidspunkter for dine følgere. På samme måde som indhold er egnet til forskellige platforme, er der visse tidspunkter i løbet af dagen, der vil øge postengagementet.

 

At vide, hvornår man skal dele, er lige så vigtigt som at vide, hvad man skal dele. Du skal blot organisere de datoer og tidspunkter, du planlægger at udgive dit indhold på tværs af hver platform.

 

Udvikl dit marketingindhold

Nu er det tid til at implementere din strategi. Du ved, hvem du vil målrette mod, og hvor du kan nå dem. Så fokuser din indsats på at skabe den slags indhold, som dine følgere gerne vil engagere sig i.

 

Den sociale medieplatform, du poster på, vil diktere den slags indhold, du kan producere. For eksempel er Instagram mere billed- og videobaseret, mens LinkedIn er fantastisk til dybdegående artikler. Det vigtige er at dine følgere bliver inspireret og når din profil bliver stor nok, kan du starte med at købe en professionel hjemmeside, så du har et sted til at sælge dine produkter.

 

Samarbejd med influencers

Dette kan være den hurtigste og enkleste måde at sætte dit brand op som influencer. Du kan samarbejde ved at arbejde med en person, der allerede er en mere succesfuld social influencer, end du er.

 

Det kan være svært at finde disse influencers, men det er vigtigt at holde øje med folk, der har samme værdier som dit brand.

 

At sikre et samarbejde betyder, at du vil være i stand til at øge mængden af ​​autentisk engagement, som du har med dine følgere. Det vil også åbne dig for deres publikum.

 

Tjek dine sociale medier-analyser

Du har fundet din niche, bestemt dit publikum og lavet fantastisk indhold. Men hvor godt går det egentlig? Den bedste måde at finde ud af det på er ved at tjekke dine sociale medier analyser. Dette er en fantastisk måde for dig at træde tilbage og se, hvor godt du klarer dig online.

 

Når du har set på dataene, vil du være i stand til at finde ud af, hvor du kan forbedre din strategi. Du lærer, hvad der virker, og hvad der ikke virker, hvem du forbinder med, og om du når de mål, du har sat dig.

EFTERLAD ET SVAR